2025 Yaz Döneminde Staj Yapacak Öğrencilerin Dikkatine

*Yaz stajı yapacak öğrencilerin imza onaylarını 20 Haziran 2025 Cuma gününe kadar tamamlamış olmaları gerekmektedir. Staj yapacağınız kurumun ıslak imza talep edip etmediğini öğrenmeniz önem taşımaktadır. Islak imza onayları Perşembe ve Cuma günleri 12.00-13.00 saatleri arasında komisyon üyesi Araş. Gör. Asude ELKOCA KADAN tarafından yapılacak olup, tüm evrakların (S1-S2-S3-S4-S5-nüfus cüzdanı fotokopisi-müstehaklık belgesi) ve bilgilerin eksiksiz olması gerekmektedir (S2 evrakı 3tane olmalıdır.)


*Islak imza talep etmeyen kurumlarda staj yapacak öğrencilerin tüm evraklarını (S1-S2-S3- S4-S5-nüfus cüzdanı fotokopisi-müstehaklık belgesi) eksiksiz bir şekilde doldurarak Araş. Gör. Asude Elkoca Kadan’a e-mail yoluyla (asude.elkoca@btu.edu.tr) iletilmesi gerekmektedir.


*Staj başvuru belgeleri ve akış şeması bölüm web sayfası- Staj Esasları başlığı altında yer almakta olup https://mtf.btu.edu.tr/tr/sehir/sayfa/detay/2543/staj-esaslari linkinden ulaşılabilmektir. Staj evrakları sadece bu linkten indirilmelidir!


*Staj başlangıcı 21 Temmuz 2025 tarihinden itibaren planlanabilmektedir. 2021 yılı ve sonrası girişli öğrenciler için staj süresi 30 iş günüdür. Hazırlanacak staj evraklarının bu bilgiye göre düzenlenmesi gerekmektedir. Pazar günü ve resmi tatil günlerinde (15 Temmuz ve 30 Ağustos) staj yapılamaz. Bu günlerde veya cumartesi günü mesai yapılan işyerlerinden alınan onaylı Tatil Günü Çalışma Belgesinin bölüm staj komisyonuna sunulması gerekmektedir.


* Öğrencinin, stajlarından en az birini kamu kurum/kuruluşunda (a1) ve en az bir stajını da bölüm tarafından belirlenen şartları taşıyan bir planlama bürosunda (a2) olmak üzere iki staj yapması zorunludur. Staj yapılacak büronun (a2) en az beş 5 yıllık şehir planlama deneyimi içinde olduğunu (diploma, ruhsat, websitesi görüntüsü vb.) ve büroda şehir plancısı çalıştığını gösteren belgenin komisyona sunulması gerekmektedir. Stajların hangi sırada yapılacağı öğrencilerin seçimine bırakılmaktadır. OBS üzerinden hangi stajı yapmanız gerektiğini kodu ile birlikte kontrol ederek yazmanız gerekmektedir.


* Islak imza talep eden kurumlar için SGK giriş evrakı (S2) en erken 10 gün en geç 1 hafta içinde elden teslim alınmalıdır. Bu süreçten öğrenci sorumludur!


* Islak imza talep etmeyen veya E-devlet üzerinden SGK Belgesi kabul eden kurumlar için E- devlet üzerinden SGK Belgesi Dökümü alabilirsiniz. Bunun için E-devlete giriş yaptıktan sonra;

1.       4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi sorgulama

2.       4A işe giriş çıkış bilgileri –belge oluştur veya barkodlu belge seçip indirerek yazdırabilirsiniz.



Kurumunuzun bu evrakı kabul etmesi durumunda ıslak imzalı belgeler için okula gelmenize gerek yoktur. Evrak e-devlet sisteminde staj başlama döneminde (1hafta öncesinde veya staj başlangıç günü) görülebilmektedir.


Staj defterleri hem dijital hem de çıktı olarak teslim edilecektir. Staj defterleri Staj Uygulama Esasları 5.bölüm baz alınarak hazırlanmalıdır.


Dijital teslimde, word formatında hazırlanan dosyanın doğrudan pdf’e dönüştürülmüş hali olmalıdır. Raporun fotoğrafının çekilmesiyle pdf’e dönüştürülen defterler kesinlikle kabul edilmeyecektir. Eğer eklediğiniz fotoğraf, harita vb. görsel var ise minimum 300dpi çözünürlükte olmalıdır. Dijital teslimde ıslak imza olmasına gerek yoktur. Dijital teslimler https://classroom.google.com/u/1/c/Nzg0MTc5Njc1MTQ5 sınıfı üzerinden yapılmalıdır. Staj bitiş tarihinizden itibaren 1 ay içinde dijital teslim tamamlanmak zorundadır.


Staj defterlerinin çıktı olarak elden teslim tarihi dönem başlayınca yapılacak duyuru ile ilan edilecek olup, gerekli tüm imzaların ıslak imza olması gerekmektedir. S4 Staj Değerlendirme Formu kapalı zarf içerisinde, kaşe ve imzalı olarak teslim edilmelidir.


Kolaylıklar dileriz,

Staj Komisyonu


19 Mayıs 2025